PIDÄMME PUOLIASI

Kuinka palkkasi tai työaikasi määräytyvät? Mitkä ovat oikeutesi sairastumistapauksessa? Mikä on vuosilomapalkka tai lomaraha? Mitä tarkoittaa työajanlyhennys, arkipyhäkorvaus tai työaikapankki?

Näihin kysymyksiin saat vastaukset työehtosopimuksesta, joka on yksi ammattiliiton tärkeimmistä jäsenpalveluista. Sopimuksessa on sovittu työntekijöiden työsuhteissa noudatettavat vähimmäisehdot. Tehyyn järjestäytyneenä sinä turvaat näiden vähimmäisehtojen jatkuvuuden.

Erimielisyysasiat

Jos työntekijän työehdoista syntyy erimielisyyttä työpaikalla, asiasta neuvotellaan ensisijaisesti työpaikkatasolla. Liitto myöntää oikeusapua tapauskohtaisesti.

Työehtosopimuksen määräysten noudattamista valvovat luottamusmiehet työpaikoilla, ammattiosastot ja Tehy. Jos työpaikalla syntyy erimielisyys työntekijän työehdoista, asiasta neuvotellaan ensisijaisesti työpaikalla työntekijän, luottamusmiehen ja työnantajan välillä.

OPISKELUUN TUKEA

AMMATTIOSASTO 122 antaa jäsenilleen kerran vuodessa haettaessa 85 euron opiskeluavustuksen ammattia tukevaan opiskeluun. Lähetä ao hallitukselle selvitys koulutuksesta ja maksettu kuitti-kopio ja omat tilitietosi. Hallituksen kokous käsittelee ja voi myöntää apurahan. Voit hakea apurahaa vain kerran vuodessa ja se on max 85 euroa.

VOIT LIITTYÄ TEHYN AMMATTIOSASTOON SÄHKÖISESTI

Tehyn ammattiosastoon voi liittyä nyt sähköisesti, jolloin jäsenyys tulee voimaan heti. Liittymislomakkeen voi täyttää osoitteessa www.tehy.fi/liittymislomake/

Tehyn ammattiosaston jäsenen vaihtaessa työnantajaa tai ammattiosastoa, käytetään ilmoitukseen liittymislomaketta.

tehy.viestinta@tehy.fi

YHDYSJÄSENEKSI

Ammattiosastomme on laajentamassa yhdysjäsenverkkoaan. Tule mukaan ottamaan tietoa ja jakamaan sitä työpaikallesi. Ilmoittaudu mukaan. Tehtävä ei vaadi kuin sähköpostin, jonne Tehy voi tiedottaa asioistamme.

ao122@tehy.net